Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Uykusuzluk

Ben askerliğimi 75/4 Van Özalp Balçıklı ve Aksipi karakolları'nda yaptım. Bu site haberini bir internet sitesinde gördüm. Gördüğüme sevinsem mi üzülsem mi bilmiyorum. Yazan arkadaşlar hepsi doğru söylemişler. Benzer olayları ben de çok yaşadım.

Akşama kadar kerpiç dök, sabaha kadar nöbet tut... Saat 12'den sonra asker uyuyordu; çünkü dayanamıyordu ve PKK'ya yem oluyordu. 75/4'lerin görev yaptığı o zamanlar 7 asker şehit olmuş 1 asker de kaçırılmıştı. Kaçırılan yanlış hatırlamıyorsam Tokatlı idi. [Kayserili Bilal Çalışkan, Editörler]

Rütbelilerin işine gelirse sınırdan kaçakçılığa izin veriyorlardı, işlerine gelmezse ara sıra koyun falan yakalayıp askerin gazını alıyorlardı. "Bakın işte biz böyle yakalarız" gibi. Rütbeli askerler de oralarda ağa-babalar gibi geçinip gidiyorlardı.

Bir arkadaş yine çağırsalar gitmem demiş, ben de gitmem. Bu yazılan anılar yaşanılan olayların binde biridir inanıyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı