Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Eziyet Bölüğü

Askerliğimi 39. Mekanize Piyade Tugayı Karargah Bölüğünde yaptım.

İlk gittiğim gün denizin kenarında, yeşillikler içerisinde ne güzel bir yere geldim dedim. Ama öyle bir adamla karşılaştım ki... Bölük komutanımız E.Y. İlk gün içtimaya çıktım ve sonra terhis olana kadar hergün gariban askerlere edilen küfürleri, hakaretleri dinledim. Koşamadı diye anadan doğma arkadaşlarının içerisinde soyundurulup hakaret edilen mi istersiniz, barfiks çekemediği için vatan haini ilan edilen askerler mi, yoksa kıyafetleri ile sadece şahsi kaprisler yüzünden çamurlu suda süründürülen askerler mi?

Hele bir arkadaşımız vardı, Uğur, nizamiye görevlisiydi. İyi temizlik yapmamış diye E.Y. bu arkadaşımıza "senin karını arayacağım ve senin erkek olmadığını söyleceğim" dedi.

E.Y.'nin yanındakiler de kendisi gibiydi. Örneğin bölük astsubayı Ç. Ramazan ayında nöbetten geç dönen askerlerin iftar yemeğini dökerdi. Bird keresinde de ailesi 1200 km yoldan gelmiş bir arkadaşımnıza ceza vererek annesini yaşlı gözlerle ve beddualarla memleketine geri göndermişti.

Ben hakkımı haram ediyorum size. Benim annem gibi onlarca anne de beddua ediyor...

Zİyaretçİ Sayısı