Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Keşke Dedem Paşa Olsaydı

KKTC'deki bir üniversitede öğretim üyesi olarak çalışıyordum.

Girne'de askeri bir plaja gitmiştik, bütün insanların bir tarafta toplandığını diğer tarafta ise çok güzel gölgeliklerin boş durduğunu ve içinde sadece bir genç bayanla bir adamın kaldığını görünce şaşırdım. Birazdan bayan bizim yanımıza gelince şaşkınlığım daha da arttı. Bizim öğrencimiz olan bu bayana neden sadece onların bu özel gölgeliklerden yararlandığını sorunca "dedem general" dedi. Ben de "olabilir, size ne?" deyince "aaa hocam siz bilmiyor musunuz, bana da general muamelesi yapmak zorundalar" dedi.

Bizim öğrenci bize lahmacun ve soğuk kola ısmarlamıştı. Çevresinde askerler pervane gibi dönüyordu, çok güzel bir lahmacun yemiştik. Daha sonra kendi ısmarladığımız lahmacunlar hem hamur gibiydi hem de içerisinde deve dişi büyüklüğünde soğanlar vardı. İnsanın keşke dedem paşa olsaydı diyesi geliyor...

İsimsiz, bize ulaşan öğretim üyesi

Zİyaretçİ Sayısı