Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Herkes Keyfime Uyansın

Van'da 2008'de askerim. Gece yatağımda uyuyorum, çavuş geldi kaldırdı.

"Ne oldu çavuş?" "Başçavuş seni çağırıyor, mezuranı da al gel". Terziyim, koştum terzihaneye, indim aldım mezurayı, gittim kapıyı çaldım, tekmil verdim: "Emredin komutanım!" "Yaklaş oğlum", dedi. Yaklaştım. Pazusunu şişirdi, "ölç bakalım" dedi. Ölçtüm. Yanılmıyorsam 38 idi. Pişkin pişkin "geçen sene 45'ti; sen git aşçıyı kaldır, bana bir meyve tabağı yapsın" dedi.

Kimin istihkakından? Tabii ki askerin.

Bu yazdıklarım yaşadığım olayların sadece 20'de 1'i desem yalan olmaz. Bunun gibi çok olay gördüm, yaşadım.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı