Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Van'da Kaçakçılık

93 yılında Van ili Başkale ilçesinde sınır taburuna bağlı bir bölükte askerliğimi yaptım. Komutanının postasıydım. Burada yazacağım satırlarda çocuğuna yaptığım dadılıkları, evine gelen misafirlere yaptığım hizmetleri ve boyadığım botları anlatmama gerek yok (hepsi vatan borcu olsa gerek).

Bunun yerine yakaladığımız kaçakçılardan gelen ipek halıları, akaryakıt kaçakçılarının ziyaretlerini (!) ve en önemlisi de bir seferinde yakaladığımız 20 kg uyuşturucunun (eroin mi-esrar mı şimdi unuttum) tutanaklara 4 kg olarak geçirilmesini anlatabilirim. Üstelik yakaladığımız uyuşturucu kaçakçısının üzerinden çıkan 115.000 Mark'ın tutanaklara dahil edilmeyip çekmeceye indirilişini yaşlı gözlerimle izledim. Aynı komutanın o dönemde İstanbul Kumburgaz'da tripleks villa yaptırdığını biliyorum.

Bir de bir futbol maçında attığım gol sonrası iki karış boyu olan bir astsubaydan yediğim tokatı hiç unutamıyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı