Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Kışlada Esrar Ticareti

Askerliğimi Diyarbakır'da kısa dönem olarak 2009 yılında yaptım.

Vatanını, milletini seven bir er olarak gittiğim askerden askerlikten nefret ederek ayrıldım.

4000 kişilik tugayda 22 kule nöbeti bulunuyordu. Hiçbir kulede telefonun ve projektörün çalışmadığına şahit oldum. Nöbete gönderdikleri askerleri ölüme terk edişlerine bizzat şahit oldum. Kaç kez takım komutanına durumu izah etsem de herhangi bir çözüm bulamadım.

Nizamiye girişinde görev yaptığım süre zarfında kışlanın içinde esrar ticaretinin olduğuna bizzat şahit oldum. Esrar, her sabah aramaya tabi olmadan giriş yapan Poğaçacı Recep'in arabası ile sokuluyordu. İşin içinde merkez kantinde görevli astsubay E. de vardı. Kışlada bir yığın bağımlının oılduğunu yine çarşı dönüşü yaptığımız aramalarda anlamıştım. Kaç defa tutanak tutmamıza karşın herhangi bir işlem yapılmadı.

16. Mekanize Piyade Taburu'nun denetlenmesini talep ediyorum. Lütfen yapılan esrar ticaretine yetkili kişiler el koysun. Askerlerimiz artık zehirlenmesin. Merkez kantinde görevli E. Astsubay'ın ifadesinin alınması lazım, herşeyi o çözecektir.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı