Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Başörtülü Şehit Ailesi

2008 Nisanı'ndan itibaren 6 ay İzmir 57. Topçu Tugayı Tuğsavul Kışlası'nda askerlik yaptım.
Yemin töreninde geçit yapılırken komutanın biri çeşitli hamasi sözler söylüyordu mikrofondan. Bunlardan biri "önünde secde ederim ey bayrak" gibi bir şeydi, o yüzden yemin etmedim törende.

TSK her birliğe ilgilenmeleri için şehit ailelerini zimmetler. Birgün bir yere bir şehit anıtı yapılacağı ve her birliğin kendi zimmetlerindeki şehit ailelerini bilgilendirmeleri için bir yazı geldi. Yazıyı takiben birkaç gün sonra bilmem ne komutanı bizim astsubayı arayıp, bize zimmetli şehit ailesinin başörtülü olup olmağını araştırmamızı, eğer öyle ise davet etmememizi emretti.

Görev yaptığım birlikte önemli bir olumsuzlukla karşılaşmadım. Komutanlar fena adamlar değildi; ancak bazı birliklerde çok kötü komutanlar vardı. Bunlardan biri kafasına sürahi vurarak bir eri hastanelik etmişti.

Bütün bunlardan daha komiği ise tugay komutanı generalin nadiren de olsa tüm kışlayı toplayıp "burdan çıktığınızda 'ben komutanlarımı seviyorum, ben ordumu seviyorum' demenizi bekliyorum çocuklar" diye nutuk atmasıydı. Ben kendi payıma bu orduyu sevmiyorum, sevmeyeceğim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı