Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Vatan Görevi: Çocuk Bakıcılığı

Vatani görevimi 333 kısa dönem olarak Ağrı’da yaptım.

Ben matematik öğretmeniyim. Ben ve dokuz arkadaşım tugayda bulunan subay çocuklarına ders verilen dersanede görev yaptık. Toplam 10 kişi, hepsi yüksek lisansını, doktorasını yapmış 10 kişi. Çoğu üniversitelerde öğretim üyesi, bu ülkenin geleceği. Peki biz vatana nasıl hizmet ettik sizce? Ders mi verdik orada, yoksa birkaç tane şımarık asker çocuğunun aşk maceralarını mı dinledik, çocuk bakıcılığı mı yaptık? Tabii ki bize çocuk baktırdılar dersane adı altındaki bir kreşte. Sonra vatana hizmet oldu bu.

Eğitim nasıl verilir konusunda ilkokul mezunu uzman çavuşun önerilerini alıyorduk. E sonuçta biz neyiz ki? Sadece doktorasını yapmış yaklaşık 20 yıldır okul hayatında olan insanlarız. O uzman çavuş ise koskoca 5 yıl ilkokul okumuş. Tabii ki bizden iyi bilecek eğitimi. Savaş olsa, seferberlik olsa anlayacağım ama 2-3 züppe için bu vatanın ihtiyacı olan 10 eğitimcinin 5 aylık zamanını yok etmek ne mantıktır?

Bizi de üs bölgelerine yollasalardı, bizi de çatışmaya yollasalardı ama 2-3 züppe ve bir uzman çavuşun eline vermeselerdi. Sizce biz vatana hizmet mi ettik yoksa mantıksızlığı mı gördük? Evet mantıksızlığı gördük ve bu gördüklerimi üniversitedeki tüm öğrencilerime anlatacağım.

Bir de şu konuya değineceğim, umarım bunu birileri okur. Askeriyede askere bozuk yemekleri yediriyorlar. Kaç kişinin zehirlendiğine şahit oldum. Yedirdikleri 5 yıllık hindi eti, dondurulmuş balık ve tavuk kemiği.

Şimdiki aklım olsa doktoramı yurtdışında yapardım buraya da asla gelmezdim. Eminim benim ülkem haricindeki bir ülke benim değerimi daha iyi bilecektir. Askerlik biteli 5-6 ay oldu ama hala kabuslarımda görüyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı