Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Uşağın Adı Haberci Konmuş

2005 yılında Ege Ordu Komutanlığı'nda askerlik görevimi yaparken karşılaştığım durumu anlatmak istiyorum.

Askerlik görevim süresince kurmay albayın habercisi olarak çalıştım. Uşağın adı askeriyede haberci konmuş. Öğlen vaktinde yemeğini götür, çıkış saatinde şoförünü çağır, terzisine pantolonunu götür vs.

Sabah albayın çıkış zamanından yarım saat önce şoförüyle beraber evinin önünde beklemeye başlardık. Yine böyle bir sabah beklerken tuğgeneralin evinden çıktığını gördüm. Yanında eşi ve çocuğu var. 3 adet siyah Megane onları bekliyor: Biri eşini, biri kendisini ve diğeri çocuğunu bekliyordu. İki düzine, boyu 1.80'in üzerinde insan da 3 kişilik aile için orada uşaklık yapıyordu.

Generale makam aracı ayrılmasını anlayabiliyorum da çocuğuna, eşine bu şekilde abartılı hizmet edilmesini anlamıyorum. O manzara karşısında "Türk askeri olmak bu olmamalı" demiştim. Bölüğümüzdeki insanların abartısız yarısı bu şekilde ya bir subayın hizmetçiliğini yapıyordu ya da eşinin ve çocuğunun.

Askeriyede savunma dışında, subayların ve eşlerinin lüzumsuz gösterişi için harcanan bu paralarla yemin ederim bir Türkiye daha ortaya çıkar.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı