Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Kürt Kökenli Biri Hiç Sevilmiyordu

Askerliğimi bundan iki sene kadar önce, Polatlı/Ankara Topçu Füze Okulu'nda Lojistik Destek Komutanlığı Karargah Bölüğü'nde kısa dönem asker olarak yaptım.

Bölük komutanının evini temizlemekten (temizlediğimiz halde fırça yemekten) tutun, haksız yere şiddet görmeye kadar birçok olayı birebir yaşadım. Bölüğümüzde zavallı, uzun dönem Kürt kökenli askerin biri doğru düzgün Türkçe konuşamadığı için sevilmiyor, belirsiz sebeplerden neredeyse haftada bir bölük komutanından sopa yiyordu.

Ben de katılmadığım eğitimden dolayı denetlemede sorulan soruyu bilememiş ve şiddete maruz kalmıştım. Bunun yanında haksız yere askerlerin aşağılandığını ve dövüldüğünü çok gördüm. Askere gitmeden önce TSK'ya saygı duyan biriydim; ancak askerden döndükten sonra; yani şu an nefret ediyorum. Teşekkürler, Türkiye...

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı