Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Acil Müdahale Mangası

Askerliğimi Balıkesir Astsubay Meslek Yüksek Okulu'nda yedek subay olarak yaptım.

Bizim dönemimizi, İstanbul'da 17 gün eğitim verip birliklere göndermişlerdi. Bu süre içinde yürüyüş, selam verme vs. eğitimler aldık; tam sayısını hatırlamıyorum ama sanırım 6 el de ateş ettik.

Eğitim bitip yedek subay olarak okula geldiğimizde kendimi acil müdahale mangasının (A.M.M) başında buldum. Düşünün silah kullanmayı bilmiyorum, telsize hayatımda ilk kez dokunmuşum. Haritalara boş boş bakıyorum, terimleri bilmiyorum. Sanki 17 günde (en az 15 günü tören hazırlığıydı) bunları öğrenmek mümkün. Yedek subay olmayı kendim istemişim gibi, yediğim fırçanın haddi hesabı yoktu. 24 saat nöbet tutar ertesi gün de sınıflarda 7 saat ders anlatırdık. Düşünüyorum şu deniz üssüne yapılan saldırı gibi bir saldırı olsa teröristlere iş bırakmaz hepimiz birbirimizi vururduk galiba.

Nöbet tutulan otuz tane yerden yirmi beşinde benim gibi askerlikten bihaber, eğitimsiz yedek subaylar oluyordu.

Şimdi düşünüyorum da Allah korumuş.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı