Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

İlk Günden Beri Beni Terörist Olarak Gördü

1978/3 tertip askerliğimi Ağrı’nın Eleşkirt ilçesinde yaptım; ama şunu söyleyeyim hayatımın en kötü bir buçuk senesini orda geçirdim.

Ben Kürdüm ama Türk vatandaşıyım. Her Türk vatandaşı gibi devletime bağlı ve bu aşkla asker ocağına giden gencecik bir vatan evladıydım. Ama asker ocağında yaşadıklarım adeta bir işkenceydi. Bölük komutanımız A.K. ilk günden beri beni bir terörist olarak gördü. Tek suçum Doğulu olmak. Bana verilen her görevi başarı ile yaptım. Er olarak gittiğim kışlada onbaşı oldum.

Sadece bir olayımı anlatayım: Bölüğümüz 200 metre atış alanında atış talimi yapıyordu, ben de nöbetçi onbaşıydım. Bölük komutanı A.K bütün bölüğün atış yapması için nöbetten gelen nöbetçilere atışa katılmaları için emir verdi. Ben de nöbetten gelen nöbetçileri atış bölgesine götürdüm. Yüzbaşı bizi görünce küfür etmeye başladı. Ben hiç konuşmadım; ama o küfüre devam ediyordu. Sonra dövmeye başladı. Ben niye dövdüğünü, niye hakaret ettiğini dahi soramıyordum. Beni bayağı dövdü, sonra bana silah verdi ve atış yap dedi. Zaten ben yediğim dayaktan dolayı zor ayakta duruyordum. O zorlukla atışımı yaptım. Yine de 200 metrede 3te 3 vurdum. Yarım boy kağıdımı aldı baktı, 3te 3 vurmama rağmen ben yerdeyken yine tekmelemeye başladı. Velhasıl ben onu Allah'a havale ediyorum.

Yüzbaşı A.K seni unutmayacağım ve seni hep kötü olarak anacağım. Bana çektirdiklerinin hesabını ahirette Allah'a verirsin.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı