Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Özgürlük, Özgür Olmak İçin Feda Edilemez.

Zırhlı Birlikler Etimesgut 2. Alay 2. Tank Taburu 283. kısa dönem.

Askerde ağır sağlık problemleri yaşadım, bir operasyon geçirdim, psikolojik işkence gördüm. Bölük komutanı A.Ş. adında dengesiz ve bir o kadar da korkak bir adamdı. Askerlik yaptığım süre zarfında üyesi olduğum silahlı kuvvetlerden büyük utanç duydum. İlkel, yetersiz, verimsiz bir şekilde boşa harcanan zamana hala acırım.

Başka bir nöbetçi subayın gece beni uyandırıp metresinin fotoğrafı üzerinden resmini çizdirmesini ve buna benzer tonla şeyi de unutmuş değilim. Tek gördüğüm insanların hayvan sürüleri gibi bir yere tıkılması ve ot yolmaktı. 8 ay boyunca ordudan büyük bir tiksinti duydum.

Ne Kürt ne dindarım; yani kin duymak için bir sebebim bile olmamalıydı. Ama yaşanan haksızlıklar, din, dil, ırk farkı tanımıyor. Askerliğim süresince feodal bir yapıda hapsedilmiş bir esir gibi yaşamak zorunda bırakıldım. Özgürlük denen şey yine özgür olmak için feda edilemez.

Ernail Uslu, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı