Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Askerin İnancı Zayıf Değil

Ben 1973/ 4 devre olarak Kayseri 1. Komando Tugayı Hava İndirme Taburu’nda askerlik yaptım.

Askerlik hizmetimizin büyük bir kısmı Şırnak Çakırsöğüt ileri üs bölgesinde geçti. Benim o zaman anlamadığım halen de anlayamadığım şey şu: Askerin inancı zayıf deniyor. Bizim dönemimizde komutanlarımız namaz kılana, oruç tutana özel ilgi ve alaka gösteriyordu. Yetmedi, zaten kışlamızın içinde yeterli büyüklükte bir cami bile vardı. Hatta devrelerimden İmam Hatip mezunu bir arkadaşım imamlık yapar, vaaz da verirdi. Sadece bu değil. Şu an yaşadığım şehirde kolordu komutanlığına yakın oturuyoruz. Ben çocukluğumdan hatırlıyorum kolorduda ve lojmanlarda kalan subaylar ve askerler namaz kılmak için bizim mahallemizdeki camiye geliyorlardı. Sonra bir gün gelmez oldular. Nedenini merak edip araştırdığımız zaman gördük ki kışla içine kocaman hem de bizim mahalle camimizden daha büyük bir cami yapılmış. İşte benim anlamadığım bu. Askerin inancı zayıf deniyor ama içinde cami var olmayan kışla kaldı mı bilmiyorum. En azından benim bildiğim, birçok kışlada var.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı