Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Askerlik İnsana Birçok Değer Katar

Sakarya İl Alay Jandarma Komutanlığı'nda 327. kısa dönem er olarak askerliğimi yaptım. Görev sürem boyunca hiç bir kötü muameleye, küfüre yada saygısızlığa uğramadım. Açık söylemek gerekirse çok aşırı yapılan terbiyesizlikler dışında, uğrayan bir tane bile asker görmedim.

Alay Komutanımız çok iyi bir insandı. Vatanına, memleketine, askerlerine çok bağlı bir insandı. Geldiğimiz ilk günden, tayini çıkıp ayrılacağı son güne kadar bizlere askeriyenin "Peygamber Ocağı" olduğunu, ailemizin bizleri kendisine emanet ederek gittiğini ve en ufak bir sorunumuzda,sıkıntımızda kendisiyle birebir konuşabileceğimizi söyledi. Diğer komutanlarımızda keza aynı şekilde duyarlıydı.

Mali işleri denetlemeye Ankara Jandarma Genel Komutanlığı’ndan yarbay bir komutanımız geldiğinde beni de kendisinin postası yaptılar ve 1 ay boyunca beraber çalıştık. Bir tane ekmeğin, bir kilogram çayın bile hesabının tutulduğunu, yanlışlık olduğunda nasıl hesap sorulduğunu ve cezai müeyyide uygulandığını gördüm. Müfettiş Yarbay komutanın 1 ay içtiği ve ısmarladığı çayların hesabını bana tutturup görev süresi bittiğinde cebinden çıkarıp ücretini verdiğini gördüm. Ya da ben dahil, dışarı yemeğe çıkarıldığında, yemek parasını ve benim yemek paramı cebinden ödediğini, misafirliği kabul etmediğini gördüm.

Burada sürekli eleştirilmiş ve olumsuz yanları anlatılmış asker ocağının. Tabii ki herkesin çektiği sıkıntılar vardır. Herkes benim kadar şanslı olamayabilir. Ama ben sizden , eleştirileri nasıl burada yayınlıyorsanız, bu yazıyı da aynı şekilde yayınlamanızı istiyorum. En azından bu yazıyı okuyan insanlar, asker ocağının bir nebze de olsa korkulacak bir yer olmadığını, insana ve kişiye birçok değer kattığını görebilsinler.

Saygılarımla

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı