Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Hedef Tahtasının Yanında

1. Zırhlı Tugay Karargah Bölüğü'nde haberci olarak askerlik yaptım.

Bölük komutanı G3'e nişan ayarı yaparken; yani henüz ayarsız silahla hedef tahtası yanında esas duruşta bekletildim ve yanımdaki hedefe ateş edildi. Bir defa da tabanca atışlarında hedef tahtasına dikildim.

Hiç bir suçum yoktu. Bölük komutanımıza göre onun hizmetinde bulunmak kolay olmazmış. Askeriyede bana iyilik de kötülük de ancak ondan gelirmiş ve de ben onun kıymetini bilememişim. Dinlenme vaktinde izinsiz olarak eskiden kilise sonradan kapısı kilitli mescitte arkadaşlarımla bayram ve cuma namazlarını kıldığımız ihbar edildiğinden, günde sadece 4 saat uyku uyuyarak 3 ay boyunca "acil müdahale mangasında" geceli gündüzlü nöbet cezası ve çarşı cezasına çarptırıldım.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı