Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Öğretmenevi Lokalindeki Eğlenceler

2007-2008 döneminde Rize'nin Fındıklı ilçesinde vatani görevimi yaptım.

Bölük komutanı Kıdemli Başçavuş X, cuma akşamları ilçedeki öğretmenevi lokalinde yapılan eğlence programına katılırdı. Hemen hemen her hafta yapılan bu eğlencelere kendisi gibi diğer askeri personelin de eşleriyle katılmalarını ister ve onları zorlardı. Bazı rütbeliler, eşleri istemese de komutan korkusuyla bu eğlencelerde bulunurdu. Gece saat 24.00'ten sonra onları almaya askeri araçla giderdik. Onlar getirilecek diye uyutulmadan bekletilirdim. Bu defalarca tekerrür etti.

Bir gün yine gecenin ilerleyen saatlerinde içki aleminden çıkanları almaya gittim. Sarhoş olduğu için araca başkalarının yardımıyla binen bir başçavuş kusarak ortalığı rezil etti. Araçtakiler, eşi dahil, rezillikten mideleri bulanarak araçtan indiler. Adamı alıp evine götürdüm. Gecenin bir vaktinde arabamı temizleyerek gidip yattım.

Askeri aracı özel arabaları gibi kullanırlardı. Hanımefendilerin pazar alışverişi, çay parti gezileri devletin mazotuyla sağlanırdı. Bu yaşadıklarımı, denetlemeye gelen bir komutanın doldurttuğu forma yazdım. Birkaç gün sonra komutanımın emekliye sevk edildiğini öğrendik. Ne fayda, bizim askerlik bitmek üzereydi.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı