Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Kaçak Cd Peşinde

Askerliğimi asteğmen olarak İstanbul’da yaptım.

Kara Kuvvetleri’nde hava savunma silahı eğitimi aldıktan sonra kura ile Hava Kuvvetleri’nde görevlendirildim. Gittiğim birlikte beni tuğgeneralin karsısına çıkardılar, o da bilgisayar bilip bilmediğimi sordu. Bildiğimi söyleyince protokol subayı olarak göreve başladım. Meğer davetiyeleri Word’de hazırlayıp basmak için sormuşlar. Benim vazifelerim şu şekilde idi:

Tuğgeneral 2-3 günde bir alışveriş listesi verir; bir araç, şoför ve bir muhafız hep birlikte değişik marketlerden alışveriş yapardık. Listede yazan her şeyin birebir alınması gerekirdi. Bir keresinde kızı icin 250 ml’lik Johnson Baby kolonyası istedi. Ben de o boyutta olanı bulmak için Carrefour, Migros ve birçok eczaneyi araba ile dolaştım ve kolonyayı buldum. Çok mutlu olmuştum, çünkü komutandan fırça yemeyecektim.

Arada sırada komutanın oğlu oyun cd’si isterdi. Bunun icin Kadıköy ve Eminönü’ne giderdik.
Yine araçla ve tabii muhafız ve şoförle. Kaçak cd satan yerlerde oyun cd’si arardım. Yanımda kendi laptopumu götürüp oyunları denerdim. İşin komik tarafı kaçak cd satan yerlere subay üniforması ile gidince adamlar bana gülerdi.

Bu macera 3 ay sürdü. 3 ayın sonunda evlenme kararı aldım ve evlilik için izin istemeye gittiğimde komutan beni yanından uzaklaştırıp satın alma bölümünde görevlendirdi. Burada da rüşvet çarkına birebir şahit oldum ama bu konuyu daha sonra anlatacağım.

İsimsiz, bize ulaşan eski asteğmen

Zİyaretçİ Sayısı