Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Bir Kambur Gibi Geçti Askerliğim

Ben askerlik görevimi 2002 Aralık ve 2003 Temmuz ayları arasında Mamak 4. Kolordu Komutanlığı'nda kısa dönem olarak yaptım.

Askerlikte öğrendiğim tek şey orada bulunan askerlerin tamamen bir hizmetçi olarak kullanıldıkları oldu. 8 ay boyunca devletin sırtında bir kambur olarak bulunduğumu hissettim. Kaldığımız koğuşlar tamamen bir ahır gibiydi. Arada bir badana yaptırılıyordu; ama o da bir ay sonra tekrar eski halini alıyordu.

Bunun yanında askerlik yaptığımız yerde Şarlak denilen, iki tepe arasında kalan bir yer vardı. Buraya komutanlar için çok güzel bir piknik alanı ve korgeneral için de lokal tarzı güzel bir yer yapıldı. Bunların yapılabilmesi için sekiz ay boyunca o askerlerin yağmur kar demeden nasıl çalıştırıldıklarını gözlerimle gördüm. Etrafında yapılan ağaçlandırma çalışmalarında da bizzat bulundum. Bütçeden sürekli savunma için bir ton para ayrılır; ama bu paraların subay ve astsubayların zevklerine harcanılmakta olduğunu artık biliyorum.

Çavuş olduğum için bir keresinde hasta askerleri revire götürmüştüm. Dönüşte 4. Kolordu Komutanlığı Kışlası'nda bir hareketlilik vardı. Öğrendik ki kara kuvvetleri komutanı kışlayı ziyarete gelmiş. Göze görünmeyelim diye dönüş yolunda tüm yollardan geri çevriliyorduk. O kadar zoruma gitmişti ki bu durum... Sanki vebalıydık. Sonuçta biz de orda askerlik görevimizi (hizmetçilik demek daha doğru) yerine getiriyorduk.

İlk gittiğimde de bir ay içerisinde bir defa banyo yapabilme fırsatı bulabilmiştim

Bunlar gibi anlatılacak daha bir çok şey var. Zaten askerlik yapanlar bunları biliyordur. Askerlik bu kadar alçaltılmamalı.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı