Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Gidin Kestirin Önünüzdekini

333. kısa dönem er olarak Şırnak'ta yaptım askerliğimi.

Önce Ballı Taburu’nda bir aylık acemilik yaptım. Bu yer öyle ki tam havanlık ve füzelik. Zaten 1992-94 yıllarında buradan tezkere alan çıkmamış derler. Sonra oradan ilin değişik yerlerine dağıldık.

Ballı'da birlik komutanımız zamanında yanlışlıkla (aslında bilerek, çünkü “bakın ben adam öldürdüm” der kasılarak gezerdi) iki koruyucuyu öldürmüş ve terfisi alınmış bir üsteğmendi. Ağzı bozuk, karakteri bozuk, insanın nasıl askere almışlar bunu diye düşündüğü, koyunun olmadığı yerde Abdurrahman Çelebi olmuş biri işte. Bu komutan uzun dönem ve kısa dönem olarak askerleri ayırmayı, ayrım yapmayı, benim askerim uzun dönemdir deyip onları kollamayı ve kısa dönemlere her fırsatta hakaret etmeyi çok severdi.

Bir gün içtimada yine kızdı, bağırdı, çağırdı. Acemiyiz, ilk günlerimiz, bilmiyoruz bazı şeyleri. Gariptir 100 kişiyiz, belki yarımız onunla aynı yaşta veya ondan daha yaşlı. Aramızda hakimler, doçentler, öğretmenler, mühendisler var. Ama o aynen şöyle sesleniyor bize (yazmaya dilim varmıyor ama): "Lan kısa dönemler, lan dallamalar, siz okudunuz da adam mı oldunuz lan! Bakın ben de okudum. Kendiniz bir şey mi sanıyorsunuz lan! Sabaha kadar karıya pompalamakla bir şey mi sanıyorsunuz kendinizi, o önünüzde taşıdığınızı bir şey mi sanıyosunuz! Gidin kestirin onu, boşuna taşımayın, karı gibi adamlarsınız. Sizleri hiç sevmiyorum, benim askerim uzun dönemler. Siz de asker misiniz lan!"

Devam edip gidiyor. Ortada yapılan bir hata da yok. Aramızdan biri çıkıp da bir şey diyemedi. Haklarımızı biliyor; ama ses çıkaramıyorduk. Orasını görseniz, 6 ay kenarda sadece bekleyerek zaman geçirirdiniz..

daha neler neler...

Yazık.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı