Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Yemek Parasına Tatil

Yavrum, ben asker falan degilim. Emekli bir anneyim.

Geçen yıl Burhaniye'de (yazlığım Pelitköy'de) devlet hastanesinde gittim, sıra bekliyorum. Yanımda da validem yaşında bir hanımefendi sıra bekliyor. Muhabbete başladık. Hanımefendi: "Allah devletimden razı olsun yavrum, bir güzel tatil yaptık, anlatamam size. Kendi imkanlarımla o tatili yapmam mümkün değil. Bütün tesislerimiz 5 yıldızlı otel gibi. Cebimden yapsam birkaç bin lira harcamak zorunda kalırdım; ama devletim sağolsun, çok güzel imkanlar tanıdı da, bir yemek parasına tatil yapabildik" dedi.

Ben de döndüm: "Haram zıkkım olsun Teyzeciğim. O tesisler benden kesilen vergilerle yapıldı. Benim iznim alınmadan yapıldı. Siz benim paramla tatil yapıyor ve devletin yaptığını zannediyorsunuz. O para, benim cebimden çalınmış para, hakkımı helal etmiyorum" dedim. Hanım önce bir şaşırdı; fakat detaylıca isyan ettiğim için de, "haklısınız yavrum, ben hiç öyle düşünmemiştim" demeye başladı. Bunu dedi de vaz mı geçecek tatilinden? Hiç zannetmiyorum.

Birileri benim cebimdekini çalıp, başka birilerine peşkeş çekiyor. Çok ayıp, çok. Gerçekten de hakkımı helal etmiyorum.

Birsen Şahin, bize ulaşan emekli anne

Zİyaretçİ Sayısı