Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Özel Kuvvetler’de Hayalkırıklığı

Sene 2009. Mayıs ayında, 1989/2 tertip olarak ben de askerlik hizmetime başlama heyecanı içideydim. Acemi birliğim Samsun Sahra Sıhhiye Eğitim Merkez Komutanlığı’ndaydı.

75 günlük eğitimimin ardından usta birliğim Ankara Gölbaşı Özel Kuvvetler Komutanlığı’na çıkınca çok sevinmiştim. Özel Kuvvetler’de bordo berelilerle beraber askerlik vazifemi yerine getirecektim.

Usta birlğime teslim olduğumda nizamiye kapısında nöbet tutan bordo berelileri gördüğüm zaman onların arasına girdiğim için heyecanladım. Ama geçen zaman içinde yaşadıklarım hiç de göründüğü gibi olmadığını öğretti bana. Orada bordo bereyi takıp kendini başka dünyadan gelmiş gibi gören astsubaylardan tiksindim; 10 dakikada bir içtima alan başçavuşlardan, askeri hor gören astsubay çavuşlardan iğrendim.

En kötüsü ise Özel Kuvvetler’in kendi askerlerine mahsus olan hapishanesiydi. Guantanamo’dan beter bir yerdi. Hapishane başçavuşunun askerlere yaptığı işkenceler hala gözümün önünden gitmiyor.

Özel Kuvvetler denince gurur duymuyorum, aksine iğreniyorum. Allah hepsini bildiği gibi yapsın.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı