Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Ben Basit Bir Iraklı

2002-2003 yıllarında İzmir Gaziemir'de Ulaştırma Okul Komutanlığı'nda Öğretim Görevlileri Bölümü'nde yazıcı olarak askerliğimi yaptım. 16 ay boşa geçen ve heba olan bir zaman dilimi...(Tabii ki subay astsubayları memnun edebilmek için, onların nöbet tuttukları geceler 2-3'e kadar beklemeleri saymazsak!)

Görev yaptığım birimdeki Yüzbaşı Ahmet Y. kolluk nöbetinde çok önemli görevleri! için beni çağırdığında, hasta olmamı iletmeme ve benden başka 2 kişinin daha o birimde görevli olduğunu söylememe rağmen, bölük Komutanı sayın! Yüzbaşı Ayhan Y. tarafında çok ağır hakaretlere, dayağa ve kafama silah dayamasına kadar giden bir uygulamayla karşılaştım. Askerlik hayatım boyunca 1 kez olsun bir uyarı ve ihtar almamıştım. Bitirmeme 15-20 gün kala böyle bir olay adete bunalıma sokmuştu beni. Sanki komutan Irak'ta bir Amerikan askeri ve ben de kendini savunmaya çalışan basit bir Iraklı... Aklımdan bunlar geçti o an için. Tabii ki bu olay orada bitmedi ve 3 gün hapis cezasına çarptırıldım.

Ömrüm boyunca unutmadığım o sahnenin çok kere tekrarı gözümün önünden ve kulaklarımdan hiç silinmedi ve silinmeyecek.

Mahşere kadar...

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı