Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

İyisiyle Kötüsüyle Askerlik

Yıl 2000. Yer İskenderun Deniz Üs Komutanlığı'na bağlı Bakım Onarım Komutanlığı. (273.Kısa Dönem Er)

Birliğimde Gördüğüm Olumsuzluklar:
1 - Din ve dindarlık diye bir kavram yok. Hiçbir yetkili komutan "Bu çocukların hepsi müslüman, aralarında namaz kılan olur, birlikte küçük bir yeri mescit olarak ayıralım" diye düşünmedi. Askerlik süresince cuma namazı kılamadık.

2 - İsraf ve gereksiz harcama çok fazla. Her gün muntazaman tutulan sarfiyat defterlerine harcama karşılığı olarak yazılan fiyatların gerçekle bir alakası yok; hepsi sembolik. Mesela kilosu 1 milyon olan meyveyi, 5 lira 30 kuruş olarak yazıyorlar. Bu saçma sapan hesabın neden bu şekilde yapıldığını ve kaydedildiğini hiç anlayamadım.

3 - Askere keyfi ceza vermek alışkanlık olmuş. Asker de bunu kanıksadığından disiplin diye bir şey yok.

4 - Birlikte en rütbeli komutan bir binbaşıydı. Adamı adeta tanrı diye benimsemişler. Bir gün "Günaydın komutanım" dedim, sivil memur bir hanım "Sen manyak mısın? Bir er bir binbaşıya nasıl günaydın diyebilir?" diye beni payladı."Peki ne diyeyim?" diye sorduğumda, "Sen sadece bir ersin, hiçbir şey deme" dedi. Gerçekten de binbaşının bana karşılığı hayret ve şaşkınlık dolu bir bakıştan ibaret olmuştu.

5 - Kişisel işlerde (özellikle ev taşımalarında) asker kullanılıyordu.

6 - Hemen her şey görüntü ve şekilden ibaretti. Denetlemelerde bile askerden istenen yükümlülüklerin uygulamayla bir ilgisi yoktu. Hepsi sembolik, bir kısmı da anlamsız ve komik şeylerdi.

7 - Muhtemelen fişleme vardı. Muhtemelen diyorum, çünkü elimde somut bir veri yok. Sadece bölük astsubayımız bir akşam benden, bir başka kısa dönem arkadaşımı takip ederek kendisine bilgi vermemi istediğinde "aynı şeyi bir başkasından benim için de istemeyeceğinizden nasıl emin olayım?" dedim. Bana "Onun, Üs Komutanlığı'nda dosyası var" dedi. Ben de "Benim ondan farkım yok, benim de vardır" dedim ve teklifi reddettim.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Özel olarak kişisel sıkıntılarımı yazmadım.

Birliğimde Gördüğüm Olumlu Şeyler:

1 - Üstlerimizin bir kısmı astlarına karşı son derece müşfik ve sevgi ile yaklaşıyor, çoğunluğun aksine kısa dönem erlere hak ettikleri saygıyı gösteriyorlardı.

2 - İzin ve ibadet dışındaki ihtiyaçlar konusunda oldukça toleranslı bir ortamda askerlik yaptığımı söyleyebilirim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı