Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Sporcu Maaşımı Yemişler

1975 yılında Ankara/Etimesgut’ta "sporcu" olarak askerliğimi yaptım.

Spor kıtasında Türkiye’de ün yapmış isimler vardı. O dönemde bütün sporculara normal memur maaşı ödeniyordu. Bazı arkadaşlarımın bu maaşı düzenli olarak aldıklarını ancak geçen Ramazan’da bir araya gelip iftar yemeği yerken sohbet esnasında öğrendim. Lakin ben askerde maddi sıkıntı çektim ve hakkımı şu anda hayatta olan bir komutan yedi. Tabii ki hakkımı helal etmiyorum. Önümüze konulan belgeleri imzalıyor ne olduğunu anlamıyorduk. Normal asker maaşı olan 30 TL’yi aldığımızı zannediyorduk. Halbuki bugünkü rakamlarla 800-1000 TL kişi başı maaşımız varmış.

Aramızda milli sporcular da vardı. Onların harcırah ve yol paralarının komutanlar tarafından yendiğini de yeni öğrendim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı