Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Düdüğü Laubali Çalmışım

Ben askerliğimi Hatay Serinyol’da 121. Jandarma Er Eğitim Alayı’nda eğitimci olarak yaptım. İsmim Nurullah. Anlatacak çok şey var ama içlerinden en zoruma gideni sizlerle paylaşayım.

O gün nöbetçi çavuş kolluğum vardı. Acemiler eğitim alanında eğitimdeydi. Molaları nöbetçi çavuş olarak ben veriyordum. Kadir astsubay yanıma gelip mola vermememi emretti. Ben de mola zamanı molayı vermedim. Mola vermediğimi gören asteğmen yanıma gelip “neden mola vermiyorsun” dedi. Ben de “Kadir astsubay emretti, o yüzden vermedim komutanım” dedim. O da “si…rim Kadir astsubayı! Ver molayı” diye emretti. Ben arada kalmıştım. Asteğmenin rütbesi yüksek olduğu için ben de çaldım düdüğü, verdim molayı.

Kamelyaya kadroluların olduğu yere geçtim. İki dakika sonra Kadir astsubay geldi ve bütün arkadaşların önünde bana sekiz tokat attı. Tokat acısı bir şey değildi de herkesin önünde olması koydu bana. O an ona karşılık vermek istediysem de askeriz işte veremeyiz kolay kolay. Tokatlar bittikten sonra da beni mola verdiğim için değil mola verirken düdüğü laubali çaldığım için tokatladığını söyledi.

Lafın kısası astsubay asteğmeni çekemiyor arada olan bizim gibi gariban Mehmetlere oluyor.

Nurullah, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı