Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Tuvaletleri Kirlenmesin Diye Kilitlediler

Yıl 2007, yer Manisa 1. Piyade Er Eğitim Tugayı.

Askerliğimi yedek subay öğretmen olarak tamamladım. Yani 20 günlük acemi eğitimi dışında sivil olarak Doğu'da görev yaptım. 20 günlüğüne gittiğimiz için gerek bölük komutanı olsun gerek takım astsubayımız olsun bize karşı gayet anlayışlıydı. Bir kez hariç dayak hadisesi görmedik. Ancak küfürün bini bin paraydı ki bizim bile ağzımız bozuldu. Ama benim asıl anlatmak istediğim oradaki temizlik ile ilgili.

Eğitimlere başladıktan birkaç gün sonra malum ağustos ayı ve üstümüzde kışlık elbise ve bot var, leş gibi kokmaya başladık. İlk haftanın sonuna doğru bizi banyoya götürdüler. Meğer sular kesikmiş. "Ne yapacaz" dedik, "haftaya gelin" dediler. Geri döndük bölüğe. Akşam baktım tuvaletlerin kapıda havlular. Millet tuvalet tasıyla soğuk suyla duş alıyor. Temizleneceğinden değil, kokusu gitsin diye.

20 günde 2 kez normal duş yerinde banyo yapma şerefine erişebildim. Ben de tuvalette yıkandım mecburen. Düşünün o kadar kokmuş adamı bir koğuşta. Örneğin 2. hafta çarşaflar yıkandı, serdik; ertesi gün herkesin çarşafı sapsarı kirden.

Son 1 hafta 15 aylık askerler acemilik eğitimi için geldiler. Bizim bölük mevcudu abartmıyorum 650-700 kişi. Koridorda yatanı mı ararsın, hangarda portatif yataklarda yatanı mı... Sulama hortumuyla başını yıkamak traş olmak için bahçede sıraya girenleri mi...

O hafta kirlenmesin diye yatakhanedeki tuvaletleri kilitlediler. Su yok. O karanlıkta git olmadık yerlerde tuvalet ara. Traş olmak için tek çeşmede sıra bekle. Ayna yok. El yordamıyla traş ol. Tuvaletlerde sorun olsa anlarım da sağlam tuvaleti kilitleyip bizden traş olmamızı beklemeleri tam komedi. Mantık arayan-bulan söylesin.

Yürüyüşlerde beceremeyenler olduğunda küfür yemiyorduk belki ama “vatan haini” diye arkamızdan bağırıyordu kimi rütbeliler. Yürüyüşümüzden mi belli arkadaş vatanı sevip sevmediğimiz. Zaten gelmişiz 20 günlüğüne askere. Savaş çıkmazsa belki bir daha silah yüzü görmeyeceğiz, onun eğitimini verin en azından da belki ilerde lazım olur değil mi? Ama yok sadece kuru sıkı mermiyle 2 el ateş ettik ki sesine alışabilelim diye. Bir kısmımız gerçek mermiyle attı bir kısmımız atmadı. Ben de atmayanlar içindeyim. İlerde Allah korusun savaş çıksa beni komutan diye dikecekler bir grup askerin başına. Bir komutan düşünün ki tek el ateş etmemiş. G3 ün ne kadar teptiğinden habersiz. 20 günlük eğitimden sonra bize niye asteğmen rütbesi verdiler anlamadım.

Ben ve arkadaşlarım 20 günde nefret etmiştik o ortamdan. Benden daha uzun süreli askerlik yapan kişileri hayal bile edemiyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı