Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

İnsan Hakları Filan Anlamam

Trabzon Akçaabat'ta liseler arası maç vardı. Biz de jandarma olarak sözde güvenliği sağlamak üzere oraya gittik. Başımızda bir tane uzman, ben ve üç-dört asker vardık.

Maç yerine vardığımızda arabadan inecektik ki uzman çavuş "durun" dedi, "bir şey söyleyeceğim." "Ben insan hakları falan anlamam; eğer olay çıkarsa aranıza girip 'vurmayın' diyeceğim. Ben vurmayın dedikçe siz 'daha sert vurun' anlayacaksınız; bu bir emirdir". O an 20 yaşlarındaki tecrübesiz erler sevinmeye başladı.

Maç esnasında onları uzaklaştırıp konuştum. "Sizler tecrübesizsiniz. Çavuş bu durumunuzdan faydalanmak istiyor, hukuken kendini aklamak istiyor. Sakın ha uymayın, siz yanarsınız" dedim. Beni anlamış olacaklar ki "hocam bu durumda biz sana bakacağız" dediler. "Sen bize kaş-gözle anlat" dediler.

Herhangi bir olay çıkmamış olması bir şans olmakla birlikte bu küçük gibi görünen olay, aslında askerin yaklaşım tarzını görmek için yeterliydi.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı