Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Neden Önüme Geçtin Dayağı

1986/4 tertip olarak askerliğimi İzmir Narlıdere’de Karargah Bölüğü’nde yaptım.

Birgün arkadaşımla öğle yemeği için yemekhaneye giderken yağmur suyu birikintisinden hızla atlayan arkadaşım, başka bir birliğin astsubayının önünden geçmek zorunda kaldı. Astsubay "sen benim önümden nasıl geçersin saygısız asker" deyip arkadaşımı fenalaşana kadar tekme tokat dövdü. Sonra arkadaşı revire götürdük müdahalesi yapıldı.Kendi komutanlarımıza şikayette bulunmamıza rağmen astsubaya hiçbir ceza verilmedi.

Askerliğimi yazıcı olarak yaptım. Üç defa silah atışı yaptım, başka da yapmadım. Subaya, astsubaya hizmet ettim. Kendimi vatan görevi yapmış hissetmiyorum.

Bana göre bu çağda artık askerlik zorunlu olmaktan çıkarılıp gönüllü olmalıdır. Bütçenin büyük payı subaylara harcanıyor. Bu paralar ve bu insan gücü ekonomiye kazandırılmalıdır. Askerin saltanatı sınırlandırılmalıdır. Askeri yıpratmayalım lafı bana göre çok yersizdir. TSK içindeki pislikleri temizlemelidir. Ordu artık siyasetten elini çekmeli ve kendi işini yapmalıdır.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı