Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Askerde Kadınların Yeri

Ben 1980/3 devre olarak Amasya'da acemi birliğimi yaptım. O dönemde 106. Havan Bölüğü'nde E. Teğmen isminde biri görev yapmaktaydı. Bu teğmen acemi ve kadrolu askerlere adeta kan kusturuyordu. Bunlardan bir tanesini sizlerle paylaşayım.

Eğitim alanından gelmiştik ve silahlarımızı silahlığa bırakmamız emredilmişti. Aileme belki telefon açma fırsatını yakalarım diye arkadaşlardan önde gidiyordum. İçeri girdiğim zaman silahlık görevlisinin hıçkırıklarla ağlayışını görünce şoke oldum. Belli ki önemli bir şey olmuştu ve asker çoktan beri ağlıyordu. Ben acemi oldugum için soramadım; ama hemen akabinde içeriye giren devresi "ne oldu" diye sorunca: "Ne olacak devrem, yine E. Teğmen. Anama bacıma küfür etti ve üstüne 'bacıma anama gel şunu yap' diye bana söylettirdi. Namussuzum artık ben!"

O ağlarkenki halini hiç unutamıyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı