Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Resmi Yazıyla Kar Ezmece

Yıl: 2009 Yer: 108.Topçu Alayı, Erciş-Van

Alay komutanı zevk için odasına asker çağırıp dayaktan hastanelik eden bir adam. Esas duruştaki askerin bacaklarına tekme atmak özel zevki.

Alay içinde rütbelilerin ve eşlerinin kayak yaptıkları bir yer vardı. Bu bölgeye eğitim adı altında askerler koyun sürüsü gibi sürülür karlar ezdirilirdi. Tabii kayak yapacak olanlar yeni yağan karın üstünde kayamıyorlar. O askerlerin içinde astım hastaları da vardı. Öyle bir astımlı hasta vardı ki soğuğun tetiklediği astım nedeniyle ölümden döndü. Revirden raporlu olmasına rağmen yine de sürüldü kar ezmeye.

Şimdi lütfen buraya dikkat: Ben bunu eğitim adı altında yapıyorlar sanıyordum. Ama öyle değilmiş. Yazılı emri gözlerimle gördüm. Hatırlayabildiğim kadarıyla aynen yazayım:

“xx.xx.xxxx günü xx taburundan 50 asker, zz taburundan 50 asker, rr taburundan 50 asker, toplam 150 asker alınacak ve kayak merkezindeki karlar ezdirilecektir. Kayak merkezinde rütbeli ve ailelere hizmet edecek askerler eli yüzü düzgün, iyi aile eğitimi almış kişilerden seçilecektir.”

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı