Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Bizi Neden Askere Aldınız?

İzmir Gaziemir Ulaştırma ve Personel Okulu’nda 329. dönem askerdim.

Hayatım boyunca göremeyeceğim haksızlıkları orada gördüm ve yaşadım. Kışlada 10 tane kısa dönem öğretmen vardı. Bunların tek işi Mehmetçik dershanesi adı altında, kışlanın içinde bulunan lojmanlarda subay çocuklarına özel ders vermekti. Soruyorum Genelkurmay Başkanlığı’na: Bu öğretmenleri kendi öğrencilerinden çocuklarınıza özel ders vermesi için mi kopardınız?

Bir de lojmanın içinde su sorumlusu olan uzun dönem bir asker vardı. O asker 20 litrelik damacana suları hamal gibi sırtına vurup lojmanlardaki bütün subay evlerine taşırdı. Soruyorum Genelkurmay Başkanlığı’na: Annesi o askeri subay lojmanlarına sırtında su taşıması için mi askere gönderdi?

Bir de meşhur bayan kuaförü vardı, adı Servet. Uzun dönem olarak askerliğini yapıyordu. Servet’in yaptığı tek iş subay eşlerinin saçlarıyla ilgilenmekti. Soruyorum Genelkurmay Başkanlığı’na: Servet’i annesi eşlerinizin saçlarını boyaması için mi askere gönderdi?

Ulaştırma Yarbay F.A. ve Piyade Üsteğmen D. Ç’nin de tek işleri vardı, oradaki askerlere ve birkaç uzman çavuşa bağırıp çağırıp hakaret etmek. Elbet bir gün size de hesap sırası gelir. Ben sizlere hakkımı helal etmiyorum, diğer dünyada elim yakanızda.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı