Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Anayla Bacı Vatan Savunmasında

Askerliğimi 309. kısa dönem olarak Hatay'da yaptım.

Birliğime ilk katıldığım günün sabahında M. diye bir komutan askerlere sabah içtimasını yaptırıyor. Ben o ilk içtimada yoktum, uzaktan seyrediyorum. Askerlerin aralarında konuştuğunu belirterek yat-sürün-koş-şınav çek diye bir dakikada böyle birsürü emir vermeye başladı. Askerler haliyle hata üzerine hata yapmaya başladı, geç yatanlar geç kalkanlar...

Ne olduysa bundan sonra oldu: "Sizin hepinizin anasını, bacısını hem önden hem arkadan s.yim!" Ben dumura uğramış durumdayım. Askerlerin içinde kafasını kaldıramayanlar var, komutan kafasını kaldıramayanlara daha da hiddetleniyor, "zoruna mı gitti lan, şerefsiz" diyor.

Daha burda yazamayacağım daha neler var... Ne umutlarla gittiğim askerlik çok kötü bir anı olarak kaldı aklımda. Üst komutanlarımıza şikayet etmeyi düşündük; ama üstte general olan bir amcası mı dayısı mı ne varmış.

Tüm komutanlar için geçerli değil dediklerim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı