Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Doğu'ya Gönderilecek Kurbanlık Koyunlar

Böyle bir sitenin kurulduğuna çok sevindim. Ben askerliğimi 73/3 tertip olarak yaptım. Acemi birliğimi İstanbul Metris'te ZPT [Zırhlı Personel Taşıyıcı] Birliği'nde 45 gün yaptım.

O zamanlar savaş çok şiddetliydi ve hiç kimse Doğu ya da Güneydoğu'ya gitmeye razı değildi. Bu sebeple Ankara'daki ailemi bana torpil bulsunlar diye sürekli arıyordum. Torpil arıyordum; çünkü ablam PKK'ya katılmaştı. Kesinlikle Doğu'ya gidip ablam ile savaşmayı istemiyordum. Babam kendinden emin bir şekilde "tamam oğlum, merak etme hallettim; ya İstanbul'da kalacaksın ya da Ankara'ya geleceksin" demişti.

Dağıtımlar okunuyordu. Bana Kars çıkmıştı. Şaşırdım. Hemen babamı arayıp şaka mahiyetinde teşekkür ettim: İyi ki torpil yapmışsın baba, sağol. Torpilin olmasaydı kesin Rusya'ya giderdim, gene sınırın kapısından döndük baba, çok sağol.

Doğu ve Güneydoğu'ya gidenleri toplayıp atış poligonunda fazladan atış yapmaya gönderdiler. Orada bölük komutanı bizi topluca oturttu. Bekliyorduk öylesine. Diğer bir subay bölük komutanına "burda ne yapıyor bu askerler" diye sordu. Bölük komutanımız da "Doğu'ya gidecek kurbanlık koyunlar" dedi. Yanımdaki arkadaşlarla ne olduğuna hiç anlam veremedik. Artık burdan istediğiniz anlamı çıkarabilirsiniz.

Doğu'ya gidecek kurbanlık koyunlar olarak her birimize 3 atış daha yaptırdılar. Artık toplam 6 defa atış yapmıştık ve birer iyi savaşçı olmuştuk. Zaten kurbanlık gideceğimiz için 6 atış yeterliydi.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı