Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Hediye Karşılığı Erken Terhis

Yıl 2008. Alay idari işlerinde görevli olan başçavuş, komutanın askerlerden aldığı pahalı hediye karşılığında 1,5 veya 2 ay kala askerlere terhis olma imkanı sunuyordu. Formülü şöyle anlatayım.

Diyelim ki 30 gün yıllık izniniz var. Yol 6 gün, toplam 36 gün. Şafak 72 iken 30+6 izne ayrılıyorsunuz. Diyelim ki izinden sonra şafak 36 oldu. Bu noktada sizin için şafak 72’de düzenlenen izin kağıdığınız hiç düzenlenmemiş gibi ayarlanıyor, yani siz sanki hiç izne gitmemiş gibi gözüküyorsunuz. O sebeple izinden hiç dönmeden “oğlum senin terhis olayını hallettim” diye başçavuştan bir telefon alıyorsunuz, böylelikle evinizden hiç çıkmadan terhis olmanın keyfini çıkarıyorsunuz.

Ben buna bizzat şahit oldum. Para veya pahalı hediyeler karşılığında koruyup kollanan, komutan oğluymuş gibi askerlik yapanlar gördüm. Bunları denetlesinler diyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı