Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Ölürseniz Aileniz Rahat Eder

Acemi birliğimi İzmir Yenifoça'da, usta birliğimi ise Muş İl Jandarma komutanlığı'nda 87/4 olarak yaptım. Sakın kimse yanlış anlamasın TSK'yı karalamak için yazmadım. Sadece içimi dökmek istedim. Aslında birsürü konu var; ama sadece bir tanesini anlatsam yeter.

Bir ara Köşktepe adında bir koruma sahamız vardı. Akşam saat 6'da nöbet başlardı, sabah saat 7'de biterdi. Yani kesintisiz olarak 12 saat nöbet tutardık. Günde ise sadece 4 saat uyuyabiliyorduk.

Bir ara bizim koruma sahamızda çatışma çıktı. Bir komutanımız şöyle dedi: "Size bir şey olursa devlet ne de olsa ailenize tazminat öder, sorun çıkmaz. Aileniz o parayla rahat eder". Bu laf benim çok zoruma gitti, dayanamadım: "Komutanım, biz de insan değil miyiz? Bizim ailemiz bizleri size sağsalim dönmemiz için emanet olarak gönderdiler."

Orada bana söylemediği küfür kalmadı. Zaten askerde küfür etmek selam vermek gibi... Herkese çok basit gelmişti. Ana avrat ne varsa hepsini söverdi.

Neyse çatışma bittikten sonra merkeze döndük. Merkezde beni yanına çağırdı, sadece o söylediğim laflar için 15 gün hapis yattım. Ben buna adalet demem arkadaş! Askerlik üniformasını giyen herkes aynı haklara sahiptir. Kimse evladı ölsün, öldürsün ya da küfür edilsin diye askere göndermez.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı