Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Cephane Sayımı

Askerliğimi 2009 yılında, Antep 5. Zırhlı Tugay'da kısa dönem olarak yaptım.

Askerde bölüğümün ikmal çavuşu olduğumdan, ayda bir kere yapılan bölük cephanesi sayımına bir uzman ile birlikte ben de giderdim. Tuhafıma giden şey eğer o uzman çavuş o gün izinliyse veya başka bir görevi varsa sayımın o gün yapılamıyor olmasıydı. Çünkü sadece o olduğu zaman fişeklerin ve mühimmatın sayısı tutturulabiliyor, üstlere izah edilebiliyordu. Sayısı ve parti numaraları belli olan mühimmatın neden sadece bir kişi tarafından açıklanabildiğini ise anlamakta zorlanıyordum.

Katıldığım 4 sayımda da 250-300 adet 7,65 G3 mermisini jipe taşıdığımızı, komutanlar cephanelikten çıktıktan sonra da tekrar içeri koyduğumuzu çok iyi hatırlıyorum. O mermileri ben bir şekilde tugayın dışına çıkarsam kimse bana hesap bile soramazdı.

Yani açıkçası ordu elindeki malzemenin envanterini tutma ve hesabını yapma konusunda da tam bir fecaat. Ayrıca burada yazılanların hepsi birer suç duyurusu hükmünde ama bakalım biz bu suçların cezalandırıldığını görebilecek miyiz?

Sunguralp, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı