Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Eğer PKK'li Olsaydım...

Yıl 1995, yer Ankara. 4. Ana Jet Üssü'nde uzun dönem er olarak askerliğimi yaptım.

Doğulu olduğum için bölük komutanı yüzbaşı bana görev vermezdi. Doğu'dan gelenler sadece nöbet tutar ve iş mangasında çalıştırılırdı. Birgün askerler arasında muhafız seçimi vardı. Seçimlerde 14 askerden 12 tanesi göreve seçilirken ben ve diğer arkadaşım Doğulu olduğumuz için göreve alınmadık.

Sonra bölük komutanının bozulan bisikletini tamir etmem için beni çağırdı, elimden böyle şeyler geliyordu. Ben bisikleti tamir ettikten sonra tekmil vermek için karşısına çıktım. Doğulu olduğumu biliyordu. Bana "sen Kürt müsün" diye sordu. "Evet" dedim. Sonra bana "senin PKK ile bir ilişkin var mı" diye sordu. "Eğer PKK ile ilişkim olsaydı, karşınıza Türkiye Cumhuriyeti askeri olarak değil, dağda sizinle çatışan biri olarak çıkardım" dedim.

Ama bu soruyu hiç unutmadım ve hayatım boyunca da unutamayacağım.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı