Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Askerde Ayran Nasıl Yapılır?

Askerliğimi 2005 yılında 305. kısa dönem er olarak yaptım. Acemi birliğim İzmir Deniz Er Eğitim Tugayı idi.

Yaklaşık yüzde sekseni torpillilerden oluşan bir yer. Torpile örnek vereyim: Yan ranzamda yatan büyük bir tekstil firmasının sahibinin oğlu idi. Abisinin tavsiyesi üzerine kendisine aynı yerde askerlik ayarlanmış. Zaten usta birliğini de Çeşme'ye ayarladı ve orada yaptı.

Koridorlarında borsa konuşulan bir birlik. Eğitime güneş kremleri sürülüp çıkılıyordu. Torpil öyle boyutlardaydı ki bazıları tüm acemiliğini gazinolarda, büfelerde otura otura yaptı. Burada askerlik yapanların çoğu zengin kişilerin şımarık çocuklarıydı. Bulaşık yıkamak pek hoşlarına gitmiyordu. Benimse eğitim yapmak hoşuma gitmiyordu. Anlaşıp onların yerine yemekhanede ben çalışıyordum. Yemek yaparak ve bulaşık yıkayarak 28 günlük eğitimin 12 gününden yırttım. Ama asıl anlatmak istediğim daha başka.

Birgün yemekte ayran çıkacaktı. Yaklaşık 1000 kişilik ayran yaptık. Bu ayranı nasıl yaptığımız çok ilginçtir: Yaklaşık 500 adet 200 ml'lik yoğurdu kesip kazana doldurduk, üstlerine su kattık. Ulan ya 1000 ayran al veya 5 kiloluk 10 kiloluk yoğurtları kullanarak ayran yap. Bu nasıl bir akıl? Şimdi sizce burada bir rant dönmüyor mu?

Ha bir de askere ekmeği bayatlatıp verirler, az yesinler diye. Ne tasarruf düşkünü komutanlarımız var, değil mi? Böyle vatansever askerler oldukça sırtımız yere gelmez.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı