Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

İntikam Peşinde

203. kısa dönem olarak Denizli 12. Piyade Alayı 5. Makineli Tüfek Taburu’nda askerlik yaptım. Burada yazılan çoğu olaylara ve benzerlerine şahit oldum.

Kısa dönem erlerden rüşvet isteyen uzman çavuşlar (bunun adına gakçılık derlerdi), 1 saatlik yemek molamızda devamlı önümüzden geçerek ayağa kalkmamızı isteyen asteğmenler ve kırmızı kazıklı uzman çavuşlar…

Elimde sigara olduğu için bana tekme atan ancak üzerine yürüdüğümde korkup kaçan asteğmen T. K. gibi insanlar nedeniyle 7 aylık kısa dönem askerliğimin 7 günü disko denilen hapishanede geçti. Gittim yattım, ama asla kendimi ezdirmedim.

Bugün bile o asteğmeni şekli ve şemaliyle hatırlarım. Askerliğimi bitirdiğim zaman ilk iş olarak onu İstanbul Çağlayan’da takıldığı kahvede aradım. Allah’ın sevgili kuluymuşum ki yoktu ya da beni gören diğer devre asteğmen ona haber verdiği için bir daha oraya gitmedi. Yoksa onu kesin biçecektim.

Bölük komutanı E.K. kesinlikle hakkımı helal etmeyeceğim bir insan. Onun küfürleri yüzünden insan orada insanlığını bırakıyor tam anlamıyla piskopat oluyor. Düşünün savaşa gireceksiniz ve yanınızda size ana avrat küfür eden bu komutanlar olacak. Herhalde ilk yapılacak iş onlardan kurtulmak olurdu.

İyi bir tek anımın dahi bulunmadığı, bir tane askerlik fotoğrafı çektirmediğim bir yeri söyleyin Allah aşkına nasıl iyi olarak anayım? Neden ben subay ve astsubaylara uşaklık edeyim ki? Ama vatan için gerekirse canımı bile veririm.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı