Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Hamaset Ayrı Ticaret Ayrı

Yer Tunceli. X Karakolu. Dağın başında. Etrafta birkaç ev var.

Karakolda yeni uzman olmuş rütbeliler sarhoş olana kadar içki içip dışarıda bağırıyorlar. İçkiyi köylüye getirtiyorlar. Köylü işbirlikçi, herkes biliyor; ama yine de getirtiyorlar.

Güya PKK'lıları çağırıyorlar karakola. Ellerindeki G3 ve Biksi silahlarla ateş ediyorlar ve nara ile "neredesiniz ulaaann o. çocukları" diye bağırışıyorlar. Biz de erler olarak düşünüyoruz, "acaba bu adamlar vurulsa şehit sayılır mı" diye.

Komutan aynı zamanda bizim karakolun kantin sorumlusuydu. Her şey helikopter ile gelirdi. Birgün bir vesile ile alaya indim. Ne göreyim, bizim kantin fiyatları buradakilerin neredeyse iki katı. Hemen oradaki astsubaya söyledim. Dedim: "Komutanım ben X karakolunda askerim, fakat buradaki fiyatlar ile bizim karakoldaki fiyatlar çok farklı. Acaba faaliyet (helikopter uçuşlarına faaliyet diyorduk) ile geldiği için mi?" "Ne alaka oğlum" dedi. "Ver o karakolun adını!" Verdim. Alaydan başka bir faaliyet ile karakola döndüm. Bir baktım fiyatlar normal. Hemen beni sorguya çektiler. Tabii ki yalan söyledim, "haberim yok" dedim.

Daha neler neler...

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı