Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Askeri Okul Alımları

2003 yılında kısa dönem çavuş olarak ismini vermek istemediğim bir astsubay okulunda askerliğimi yaptım.

Astsubay okulu olduğu için astsubay alımları, sınavları ve mülakatları burada yapılıyordu. Ben hukukçu olduğum için alımlarda görevlendirildim. Adaylar yanlarında sabıka kaydı getiriyorlardı ve ben inceliyordum. Askeri bir okul olduğu için kendi sabıka kayıtlarını getirmeleri normal. Normal olmayan şu: Adaylar birinci dereceden tüm akrabalarının sabıka kayıtlarını getirmek zorunda.

Bu bütün askeri okullarda böyle. Gelen adaylar zaten 17-18 yaşlarında oluyorlar ve %99'unun sabıka kaydı olmaz. Sonradan anladım ki asıl olan yakınlarının sabıka kayıtları. Yani adayın annesi babası falanca tarihte bir hata yaptıysa bu onun tüm ailesini etkiliyor, hatta bu suçunun cezasını da çekmesi yetmiyor çocuğu da cezalandırmaya devam ediyor. Yakını bir suç işlediyse bu o adaya söylenmiyor; ama mülakatta o aday kesin eleniyordu. Ancak adaya başka bir sebep uyduruluyordu.

Bize hukuk fakültesinde suçların ve cezaların şahsi olduğu öğretildi, bu en temel hukuk ilkelerinden biridir. Ama bizim askeriyemizde değil. Bu durum beni hep rahatsız etti, ama geçenlerde benzer bir olaydan dolayı askeri mahkeme, bir öğrencinin askeri okuldan atılamayacağına karar verince ümitlendim.

Askeri okula alınan öğrencileri seçerken uygulanan kriterlerin gözden geçirilmesi gerekir.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı