Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Donlarınızı İndirin, Önünüze Bakarak Öksürün

1984 doğumluyum ve henüz askerlik yapmadım. Bu yıl yüksekokulu terk ettim ve askerlik için 2 yıl daha tecil etme hakkımı kullandım. İnşallah askere de gitmeyeceğim...

Bu sitede ve Taraf'ta çıkmış bir yazı vardı: "Bir asker bölük komutanının emriyle donu da çıkarttırılarak tamamen çıplak halde kalmış." Bunun bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum.

2005 yılında ilk defa askerlik için karar aldıracaktım. Askerlik şubesine gittim, orada bize yapılan muamele bundan farklı değildi. Muayene olmak için gelen 50 kadar aday vardı, evraklarımızı toparlayıp bizi araç hangarına götürdüler, sadece donumuz kalana kadar soyunmamız söylendi. İstenileni yaptık. Bir tane tabip subay geldi sağlık sorunumuz olup olmadığını sordu ve en son komutu verdi: "Donlarınızı dizinize kadar indirin ve s.kinize bakarak öksürmeye başlayın."

50 kadar genç dizilmiş yan yana ve organlarına bakarak öksürüyor, bu esnada tabip subay elindeki bir kalemle sıradan herkesin cinsel organına vuruyor. Sonuçta hepimizin sağlıklı olduğuna karar verip askerliğimize karar aldırdı.

Ha unutmadan şunu da ekleyeyim: Bu muayeneden sonra kayıtları yaptırmaya gitmemiz için göğsümüze, çıplak tenimiz üzerine tükenmez kalemle boy, kilo ve "olumlu" yazıyorlardı. Kırtasiye masrafından tasarruf etmek için olsa gerek.

Demek ki TSK'da tasarruf (!) tedbirleri de uygulanıyormuş.

İsimsiz, bize ulaşan tecilli erkek

Zİyaretçİ Sayısı