Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Alt Devrelere SAF Dayağı

Ben askerliğimin usta birliğini Hakkari Dağ Komando Tugayı Operasyon Bölüğü'nde yaptım. Sene 1992-1993.

Devletimizin büyük imkanlarla yaptırdığı bu tugay. Bölge, havası, suyu, coğrafi özellikleri bakımından çok güzeldi; ama yapmış olduğumuz askerlik için öyle söylenemez.

Usta birliğine vardık bizleri bölüklere ve timlere ayırdılar. Eğitimler başladı. Birkaç gün geçti. Üst devrelerin şerefsizce adi uygulamalarına maruz kalan askerler olduğunu işitiyorduk. Bir gün biz de bu uygulamalara maruz kalmaya başladık. Alt devrelere "SAF" adı verilen uygulamada üst devreler ranzalara çıkıp oturuyor, alt tertipler sırayla onların yanına geliyor. Kimi tokat atıyor kimi yumruk vuruyor ve hakaret ediyor. Şerefsizce, hayvani duygular içinde bu hareketleri tekrar ediyorlar. Sizin yüzünüzden fazla koştuk, fazla eğitim yaptık gibi iftiralarla bahaneler uyduruyorlardı.

Operasyon olduğu zaman da çekine çekine gidiyorlardı. Biliyorlardı, fırsatı eline geçiren alt devre bunları yaşatmazdı, bu kahpeliği yanlarına koymazdı. Bu düzen böyle gidiyordu ama mağdurlar hep aynıydı.


Sınır dışı operasyonlarına gittik ama o korkuyu hep hissettiklerine şahit oldum. Vicdanım ve başta Allah korkusu bana öyle bir şey yaptırmadı; yoksa çok can yakardım. Senelerdir içimde yatan söylemek istediğim ve kimseyle paylaşmadığım bu içimdeki acı hatıraları sizinle paylaşarak rahatladığımı hissediyorum. Operasyon bölüğü olarak çok Pkk hainini temizledik. Şerefli, gururlu vatanını milletini seven bir komanda olarak askerliğimi tamamladım.

Bu yazmış olduğum yazıda Türkiye Cumhuriyeti Genelkurmay Başkanlığı'nı, onun şerefli ordusunu, peygamber ocağını karalama, yıpratma, küçük düşürme gibi bir niyetimin olmadığını ekleyeyim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı