Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Anlatacak Bir Anı Bulamıyorum

Askerlik hizmetimi istanbul gibi nadide bir şehirde kısa dönem çavuş olarak yaptım. Şimdi millet soruyor, askerlik nasıl, diye. İnanın anlatacak bir tek anı bile bulamıyorum doğru düzgün. Gerçekten o kadar saçma bir askerlik yaptım ki... Kimse sormuyordu iyi misin değil misin, diye.

5 aylık dönemde koğuş sorumlusu, manga komutanlığı ve wc sorumluluğu yaptım. Bir gün hatırlarım "yat" içtimasını millet gürültü yapıyor diye bir astsubay 3 kere aldırdı, hem de 15 dakika aralarla. Canım çıkmıştı. Bunun dışındaki zamanlarda çayları dağıttım, bulaşık yıkadım, fotokopi çektim. Askerliğim böyle geçti . Bu arada acemi birliğindeki günlerimi usta birliğinde arar oldum. Hastaydık, köpek gibi öksürüyoduk. Yemek tabakları leş gibiydi ve kimi zaman bize yemek kalmıyordu.

Ama en azından sadece kendi yaptığım hataların cezasını ödüyordum. Koğuş görevlileri gibi yatağını düzeltmeyen birinin fırçasını ben yemiyordum. Tuvalet duvarlarına bırakılmış traş bıçaklarını görmediğim için laf işitmiyordum. Her gece bir nöbetim yoktu.

Sırf askere göndermemek için oğlum olsun istemez durumuna geldim. Oğlum neden bu astsubayların köpekliğini yapsın? Hakkımı helal etmiyorum. Çok şükür kurtuldum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı