Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Bir Berber Macerası

Askerliğimi bir orduevinde yaptım, 1987/1 tertip olarak. 26 yaşında gitmiştim askere.

Psikopat bir başçavuşumuz vardı. Subay orduevinde dururdu; ama astubay orduevinin askerleri de ona bağlıydı.Ben astsubay orduevindeydim. Bizim birliğin berberi yirmi günlüğüne yıllık izine gitti. Tabi ki bu süre içinde saçlarımız uzadı. İzinli giden arkadaşımızın yerine geçiçi gelen arkadaşa gittim, "saçlarım uzadı, keser misin" dedim. "Başçavuşun emri var erlerin saçını kesmeyeceğim, sadece astsubayların saçını keseceğim" dedi. "Biz ne yapacağız" dedim. "Bekleyeceksiniz kendi berberinizi" dedi. İki gün sonra yeniden gittim. "Benim saçlarım çok uzadı başçavuş görürse kızar" dedim. "İzin alalım kes saçlarımı" dedim. İzin istemiş başçavuştan "kesmeyeceksin" demiş.

Neyse birkaç gün sonra başçavuş bizim birliğe geldi. İçtimaya çıktık, daha beni görür görmez "buraya gel" dedi. Gittim. Hiçbir şey sormadan tokadı patlattı. "Komutanım" derken bir tane daha patlattı. "Bu saçlar ne" dedi. "Komutanım, berber yok; geçici berbere de siz emir vermişsiniz" dedim. "Olsun" dedi, "ben anlamam" dedi. "Kestirecektin" dedi, gitti. Hem berbere emir veriyor kesmeyeceksin diye. Hem de bize niye saçlarınız uzun diye tokat atıyor!

O günkü nöbetçi amir benim sık sık özel işlerini yaptığım binbaşıydı. O gün beni nöbetçi olduğu birliğe çağırdı. Tabii bizim başçavuştan izin alarak. Araba göndermiş gitmem için. Bizim başçavuş benim şikayet ettiğimi düşünerek hemen odasına çağırdı, bir yalakalık bir yalakalık... Kendime yediremedim kız gibi şikayet etmeyi. Bir şey demedim binbaşıya.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı