Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Kaçmayı Düşündüm


Eski Foça Leventler Limanı’nda, 1998 yılında askerlik yaptım. 

Beni mesleğimden ötürü garson olarak subay gazinosuna verdiler. Burada kaldığım süre içinde, devletin malının nasıl çalındığını gözlerimle gördüm. Geceleri askeri araçlardan hortumla çekilen akaryakıtın sivil araçlara doldurulduğunu, yakıt vermek istemeyen şoförlere baskı yapıldığını, örneğin yemek verilmediğini çok gördüm. Kantine gelen malların adeta yağma edildiğini, görevlilerin evlerine götürdüğünü benimle beraber tüm er arkadaşlar gördüler. 

Bir astsubay vardı. Kantine mal getiren tüm esnafı haraca bağlamıştı. Satılan her şeyden komisyon alıyordu. Çok zamanlar böyle vatan görevi mi olur deyip kaçmayı düşündüm. Hiçbir bedel ödemeden bizi köle gibi çalıştırdılar. Sabahın 2’sinde 3’ünde kaldırıp rakı sofraları kurdurdular. Böyle dejenere olmuş bir orduya hizmet ettim, hakkımı helal etmiyorum.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı