Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Şikayete Gidiyorsun Dayak Atıyorlar

Kütahya Hava Er Eğitim Bölüğü’nde erbaş çavuş adayı olarak acemiliğimi yaptım. Giderken içimde bir heyecan vardı. Mutluydum. Ta ki içeri girene kadar.

Gittiğim bölük cehennem bölüğü olarak anılırmış. Karşılaştığım manzara çok kötüydü. Vatan için gelmiş askerlerin gördüğü muamelenin hayvanlara yapılandan bir farkı yoktu: küfür, kötü muamele, dayak, hepsi vardı. İnsanlara, hayvana yapılan muamelerle eğitim veriyorlardı. Güya dayak-küfür yok diyorlar; ama var! Kimsenin haberi olmaz.

Orada herkes kendi saltanatını yaşıyor. Silsile diye bir sistem var, şikayete gidiyorsun dayak atıyorlar. Her biri dövüyor, küfrediyor. Bu sistemi illa ki üst rütbeliler koruyor. Bir anlamda kendileri de suça iştirak ediyorlar. Bir daha söylüyorum: Ben Türk askerlerinin orada ağladığını gördüm.

İnanıyorum ki bu da düzelecek...

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı