Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Boyacı Taburu

Askerliğe, 1986-87 yıllarinda Piyade Astsubay Sınıf Okulu'nda öğrenci olarak başladım. Kıtada normal çavuştum, çavuşluktan geçiş yaptım.

Okul başlamadan önce yüzbaşı rütbesindeki biri başımıza verilmişti. Öğrenci olanlardan ve olmaya hak kazananlardan 20 kişi seçti. Elimize boya ve fırçaları tutuşturarak subayların kalacağı binalara götürdü. Bizden 1 hafta içerisinde yaklaşik 100 odayı boyamamızı istedi. Gece gündüz demeden teğmen olacakların odalarını bize boyattırdılar. Bu sırada maruz kaldığımız hakaretin haddi hesabı yoktu. Mesleğimiz boyacılık değildi ve onların istediği gibi bir türlü boyayamıyorduk.

O gün astsubay olmaktan nefret ettim. Hele mezun olana kadar çektiğimiz rezil subay hakaretlerini ve kaprislerini buraya yazmıyorum. Parmaklarım gitmiyor. Subay sınıfının ve içinde yaşadıkları lüksün kesinlikle sorgulanması gerekiyor.

İsimsiz, bize ulaşan astsubay

Zİyaretçİ Sayısı