Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Benim de İşime Geliyordu

Ben 1996 yılında Erzincan 59. Topçu Er Eğitim Tugayı'nda yaptım. Mesleğim terzi olduğu için 18 ay orada kaldım. O dönemde askerlere yeni yataklar geldi. Bu yüzden eski pamuklu ve yünlü yatakların kalkması gerekti.

Birgün bölük başçavuşumuz beni çağırdı. Bana çok güveniyordu. çok rüşvet alırdı. Gerçi ben de ondan faydalanıyordum. Bazen kayıt kabule gelen zengin çocuklarına "ben sizi nereye isterseniz oraya yollarım" diyordum ve para karşılığı bunu yapıyorduk. Ben de bundan payımı alırdım.

Her neyse, başçavuş bana eski yatakların hepsini açıp balyalara koymamı söyledi. Yanıma da 30 acemi er verdi. Ben başladadım bunları balyalamaya. İki gece sonra arka nizamiye kapısından 3 kamyon gizlice giriş yaptı. Bunları kayıt altına almadık. Yüklemeyi yaptıktan sonra kamyonlar yola çıktı. Ben de sabah erkenden hava değişimine gittim memleketime.

Aslında burada yapılan bir hırsızlıktan ziyade devlet için ne tür bir çalışma yürüttüklerinin bir örneği. Ben neden alet oluyordum? Şayet bunu yapmasaydım beni de operasyon bölgesine yollayacaklardı. Ama ben operasyona gideceğime bunu yaptım. Benim de işime geliyordu.

Toplam 6 ay hava değişimine gittim. Bunları çoğu terlik istirahati; ama adının bu şekilde kayıtlara girmemesi gerekirdi. 20 gün üstüste alırdım terlik istirahatini. Anlayacağınız bir başçavuş taburu yönetiyordu. Belki de herkes bundan payını aldığı için kimse ses çıkarmıyordu.

Fahrettin Tatlı, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı